درباره دومینیکا

پاسپورت دومینیکا چیست؟

اعتبار پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا چیست؟ اعتبار پاسپورت دومینیکا یکی از فاکتور هایی است که با استناد به آن افراد زیادی خواهان دریافت این پاسپورت میباشند. یکی از مواردی که قدرتمند بودن اعتبار یک پاسپورت را نشان می دهد، این مهم می باشد که با کمک آن به چند کشور جهان بدون نیاز به ویزا می توان سفر نمود. در همین راستا باید بیان نمودن که افرادی که دارای تابعیت دومینیکا می باشند، به کمک پاسپورت ان می توانند به بیش از 140 کشور جهان از جمله انگلستان و کانادا به راحتی سفر نمایند. اعتبار پاسپورت کشور دومینیکا در سال 2020 یک جهش بسیار زیاد داشته است. لذا افرادی که اقدام به دریافت آن می نمایند می توانند مشکلات اخذ ویزا را برای سفر نمودن حل نمایند.

در جهان اعتبار پاسپورت دومینیکا چیست؟

شهروندی دومینیکا برای ایرانیان دارای ارزش بسیار زیادی است زیرا از لحاظ اعتبار، پاسپورت ایران در درجه بسیار پایین تری نسبت به پاسپورت دومینیکا قرار دارد. با توجه به آخرین رده بندی که در ژانویه سال 2020 انجام شد، از نظر آزادی سفر، این پاسپورت در ره 37 قرار دارد و به کمک ان می توان به 147 کشور جهان سفر نمود.

به صورت کلی دومینیکا جز کشور های مشترک المنافع می باشد و از لحاظ اقتصاد رو به رشد است. افراد برای اینکه بتوانند از اعتبار پاسپورت دومینیکا استفاده نمایند لازم است تا تابعیت دومینیکا را به دست آورند. تابعیت این کشور از دو طریق کمک های بلاعوض و سرمایه گذاری در دومینیکا به دست می آید. لذا برای افراد و اقشاری که دارای وضعیت مالی خوبی هستند، یک گزینه عالی محسوب می شود.

اعتبار پاسپورت دومینیکا به صورت 10 ساله می باشد و پس از این مدت نیز می توان آن را به راحتی تمدید نمود. البته باید به این مورد نیز توجه داشت که برای تمدید نیازی نیست تا حتما به این کشور سفر نمایید. برای افرادی که زیر 16 سال هستند، اعتبار پاسپورت دومینیکا به صورت 5 ساله صادر شده و هر 5 سال یکبار تمدید خواهد شد.

سفر به دومینیکا

آنچه که باید در خصوص پاسپورت دومینیکا چیست بدانیم:

یکی از موارد مثبتی که در خصوص شهروندی دومینیکا وجود دارد، این موضوع می باشد که امکان انتقال شهروندی به فرزندان نسل بعد کشور نیز وجود دارد لذا این افراد نیز می توانند از اعتبارات آن بهره ببرند. با این توضیحات شاید برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد که با پاسپورت دومینیکا می توانید به کدام کشور های جهان سفر نمایید. نام برخی از کشورهای مهم در این راستا در زیر لیست شده اند:

اتریش، بلژیک، دانمارک، انگلیس، چک، اسپانیا، روسیه، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، سوئیس، فرانسه، برزیل، نروژ، سنگاپور و …

امروزه موقعیت جغرافیایی و اقتصاد در حال پیشرفت دومینیکا شرایط کار و تحصیل خوبی را فراهم آورده است که افراد بر اساس آن زمینه مهاجرت به این کشور را نیز بررسی می نمایند. به صورت کلی باید در نظر داشت که دومینیکا یک جزیره است که در آب های کارائیب قرار دارد. تقریبا از اواسط سال 1978 میلادی این کشور جز اتحادیه کشورهای مشترک المنافع گردید. در حال حاضر وسعت جزیره فوق 750 کیلومتر مربع است و پایتخت آن نیز یک شهر بندری به نام روسو می باشد.

جالب است که بدانید اکثر مردمان دومینیکا در پایتخت این کشور زندگی می کنند. با توجه به موقعیت جغرافیایی خوب این کشور، در حال حاضر مناطق بکر و دست نخورده از پوشش های گیاهی در این منطقه وجود دارد که هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می نماید. از همین رو اقتصاد دومینیکا تا حد زیادی به صنعت توریسم نیز وابسته است. از لحاظ دین، مردم دومینیکا اکثرا کاتولیک می باشند و به زبان انگلیسی نیز صحبت می نمایند لذا افرادی که برای تحصیل وارد این کشور می شوند، مشکلی نخواهند داشت.

یکی از مزایای عمده اعتبار پاسپورت دومینیکا این مورد می باشد، که تابعیت اولیه شما را از بین نمی برد و در واقع شما با حفظ تابعیت اولیه خود می توانید یک تابعیت دوم دریافت نموده و از اعتبار آن استفاده نمایید.

در حال حاضر واردات و صادرات مواد کشاورزی در دومینیکا دارای سود فراوانی است لذا اشخاص با ورود به این رشته شغلی اقدام به کسب درآمد می نمایند.

دومینیکا روی نقشه

مزایای استفاده از پاسپورت دومینیکا:

امروزه اخذ پاسپورت دومینیکا با مبلغ بین 100 تا 200 هزار دلار آمریکا مقدور می باشد. با توجه به اعتبار این پاسپورت افرادی زیادی ترغیب می شوند تا از مزایای آن بهره ببرند. در زیر تلاش شده است تا برخی از این مزایا خدمتتان شرح داده شود:

  • پاسپورت این کشور در مدت زمان کوتاهیی نسبت به کشورهای دیگر صادر می شود.
  • با دریافت پاسپورت دومینیکا به راحتی می توانید به کشورهای شینگن و کشورهای مطرحی چون انگلستان بدون ویزا سفر نمایید.
  • نیاز نیست تا برای اخذ شهروندی دومینیکا حتما به آن کشور سفر نموده و در آن اقامت داشته باشید.
  • با شهروندی در دومینیکا نیاز به پرداخت مالیات نخواهید داشت
  • در این کشور نیاز به یادگیری زبان جهت دریافت پاسپورت نیست.

سفیران ملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *