درباره دومینیکا

کشور دومینیکا روی نقشه

موقعیت کشور دومینیکا روی نقشه

کشور دومینیکا روی نقشه یک کشور جزیره ای می باشد که در حوزه کارائیب قرار دارد. این کشور به عنوان بخشی از بهشت در میان توریستهای جهانی شناخته می شود. دومینیکا دارای آب و هوای استوایی است و خاک آتشفشانی این جزیره موجب شده است که در حال حاضر به عنوان یک مقصد گردشگری برای افراد بسیاری باشد. اگر از لحاظ جغرافیایی بخواهید تا موقعیت دومینیکا روی نقشه را بررسی نمایید، باید بدانید که این کشور در منطقه آنتیل قرار دارد که از قسمت جنوبی با گوادلوپ و از بخش شمالی با جزیره مارتینیک در ارتباط است. آخرین بررسی های انجام شده توسط زمین شناسان، بیان می دارد که مساحت دومینیکا در حدود 750 کیلومتر است

پایتخت کشور دومینیکا شهر روسو می باشد که اغلب مردمان آن نیز به زبان انگلیسی صحبت می نمایند. باید در نظر داشت که این کشور از لحاظ زمانی حدود 4 ساعت عقب تر از تهران می باشد. هر ساله گردشگران بسیاری وارد دومینیکا می شوند که همین امر اقتصاد دومینیکا را با رشد فراوانی روبرو نموده است. باید در نظر داشت که کشور دومینیکا یک کشور رو به رشد است که اغلب پیشرفت آن نیز به محصولات کشاورزی و صادرات آن به سایر کشورها وابسته است.

کشور دومینیکا روی نقشه:

همانگونه که در بالا توضیح داده شد، خاک این کشور اغلب به صورت آتشفشانی است و در آن آتشفشان های نیمه فعال زیادی نیز وجود دارد. باید توجه نمود که این خاک برای رشد گیاهان بسیار موثر است لذا اغلب مواد کشاورزی در خاک این کشور به خوبی رشد می نمایند. به همین دلیل محصولات کشاورزی گزینه اساسی برای صادرات از دومینیکا می باشند. البته باید توجه نمود که در مقابل دولت این کشور برای رشد صنعت کشاورزی خود اغلب ماشین آلات یا مواد شیمیایی همانند کودها را از سایر کشورها همچون چین به آن وارد می نماید. جالب است که بدانید صندوق پول در این کشور در سال های اخیر بسیار رشد خوبی داشته است.

بررسی اقتصاد کشور دومینیکا:

در سال 2008 کشور دومینیکا کمترین میزان نرخ تولید ناخالص داخلی را داشته است و به همین دلیل اقتصاد این کشور با بحران های مالی زیادی روبرو شده است. اما باید در نظر داشت که دولتمردان این کشور برای رفع این مشکل، از گزینه فروش پاسپورت دومینیکا استفاده نمودند. با توجه به مزایای این پاسپورت اغلب پول زیادی از طریق فروش آن به دست می آید که دولت از آن برای گسترش پروژه های خود استفاده می نماید. در حال حاضر در حوزه گردشگری، صادرات، پروژه های درمانی و ساخت دانشگاه، دومینیکا به جایگاه خوبی دست یافته است. جالب است که بدانید این کشور هم اکنون در زمینه تولید موز و صادرات آن به سایر کشورها حرف اول را می زند.

کشور دومینیکا روی نقشه

بررسی کشور دومینیکا:

دومینیکا روی نقشه دارای جایگاه خوبی بوده و همین جایگاه نیز باعث شده است که در زمینه گردشگری، کشاورزی و اقتصاد بتواند جایگاه خود را تثبیت نماید. با توجه به بررسی های اخیری که در حوزه اقتصاد صورت گرفته است، مشخص گردیده که در این کشور شاخص فساد مالی در کمترین حد خود می باشد و این مورد خود موجب رشد کشور می گردد. تقریبا در عرض 4 سال، کشور دومنیکا توانست در زمینه اقتصادی 22 درصد رشد نماید.

از لحاظ بهداشت، هم اکنون کشور دومینیکا در جایگاه خوبی قرار دارد و رشد 65 درصدی این کشور در طی 10 سال، موجب شده است که به یکی از کشور های امن برای زندگی و کار تبدیل شود.

پاسپورت دومینیکا برای ایرانیان:

امروزه بسیاری از ایرانی ها ترجیح می دهند تا با سرمایه گذاری در این کشور یا ارائه کمک های بلاعوض به دولت آن، اقدام به اخذ تابعیت دومینیکا نموده و از مزیت های آن استفاده نمایند. ایرانیان بدلیل اینکه بدلایل متعدد سیاسی و اقتصادی با افت ارزش و قدرت جهانی پاسپورت ایرانی مواجه شده اند، یکی از متقاضیان پرطرفدار پاسپورت دومینیکا هستند که میتوانند با آن براحتی و بدون ویزا به بیش از 140 کشور دنیا سفر آزادانه کنند.

در حال حاضر ایرانیان نیز توانسته اند تا در زمینه گردشگری و مواد غذایی در این کشور پیشرفت خوبی داشته باشند. لذا شرکت های بسیاری در این کشور مشاهده می شود که در حال تبادلات بین مرزی کالا با ایران می باشند.

از سوی دیگر اخذ تابعیت دوگانه باعث شده که بسیاری از ایرانی ها به سمت این کشور و مزایای آن جلب شوند.  باید در نظر داشت که افراد بدون نیاز به زندگی در این کشور یا یادگیری زبان انگلیسی، می توانند پاسپورت آن را دریافت نمایند. امروزه کمک های بلاعوض به دولت جهت سرمایه گذاری در پروژه های شرکتی و خرید ملک در دومینیکا، دو گزینه اصلی جهت دریافت پاسپورت دومینیکا می باشد که اغلب ایرانیان از این طریق اقدام می کنند.

باید توجه داشت که دومینیکا دارای مناطق گردشگری بسیاری خوبی است لذا سرمایه گذاری در این کشور دارای سود بسیار خوبی خواهد بود. آبشار ویکتوریا، چشمه آب گرم، پارک ملی مرون ترویس و دریاچه بویل تنها برخی از مناطق دیدنی این کشور است که هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جلب می کند.

سفیران ملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *