درباره دومینیکا

آشنایی با کشور دومینیکا

شرایط زندگی در کشور دومینیکا

کشور دومینیکا در واقع یک جزیره در آب های کارائیب می باشد که مملو از کوهستان های آتشفشانی نیمه فعال می باشد. در این جزیره شما می توانید انواع چشمه های آب گرم، آبشار و رودخانه های زیبا را مشاهده نمایید. به همین دلیل هر ساله بسیاری از گردشگران برای مشاهده این طبیعت وارد دومینیکا می شوند. بسیاری از مردمان محلی کشور دومینیکا، آن را باغی در بهشت می دانند.

شرایط زندگی در کشور دومینیکا

امروزه با توجه به مزایایی که پاسپورت دومینیکا دارد، بسیاری از افراد به دنبال دریافت اخذ پاسپورت دومینیکا و زندگی در آن می باشند اما باید شرایط اقتصادی و زندگی در آن نیز در نظر داشت. به همین دلیل در ادامه می توانید با شرایط سکونت و زندگی در دومینیکا بیشتر آشنا شوید.

شرایط اقتصادی دومینیکا

همانگونه که در بالا ذکر شد، کشور دومینیکا دارای کوه های آتشفشانی بسیاری است. به همین دلیل خاک آن برای پرورش محصولات کشاورزی، صیفی جات، انواع سبزی ها و مواردی از این قبیل بسیار مهم می باشد. در این کشور اگر که به بازاری های سنتی آن رجوع نمایید، انواع دستفروش ها را می توانید مشاهده نمایید که محصولات باغ های خود را به فروش می رسانند. به همین دلیل هزینه مواد غذایی در دومینیکا کم می باشد. موز، خرچنگ، ماهی های دریایی، گاو و بز از جمله مواردی می باشند که در این کشور به وفور مشاهده می گردد.

در کشور دومینیکا، موز و نارگیل پایه های اصلی اقتصاد کشور را تشکیل می دهند. همچنین بیشترین زمین های آن به کشاورزی و پرورش محصولات خوردنی اختصاص داده می شود. از جمله فعالیت های اجتماعی که بیشتر در دومینیکا دیده می شود، فروش محصولاتی بر پایه نارگیل و این قسم اقلام است. به صورت مثال انواع صابون های نارگیلی، سیگار، آبمیوه و … در دومینیکا تهیه می شود و به سایر کشورهای منطقه صادر می گردد.
البته باید در نظر داشت که در دومینیکا تولید وسایل کشاورزی صورت نمی گیرد. به همین دلیل این ماشین آلات صنعتی اغلب به عنوان وارادات وارد کشور می شوند.

تحصیلات و وضعیت کاری در دومینیکا

در کشور دومینیکا افراد از سن 5 تا 15 سالگی در دوره ابتدایی تحصیل می نمایند البته باید در نظر داشت که چنانچه به سن 13 سالگی برسند لازم است تا در امتحان نهایی شرکت نموده و چنانچه به حد نصاب نمره دست یابند، ادامه تحصیل نمایند. در این کشور با مدرک لیسانس و فوق لیسانس می توان به رده بالای شغلی دست یافت. اغلب افراد تحصیل کرده وارد شغل های واردات و صادرات می شوند.

در خصوص سیاست دومینیکا باید به این موضوع توجه کرد که این کشور به شکل ریاست جمهوری اداره می شود و هر 5 سال یکبار انتخابات در آن برگزار می شود.

جمعیت دومینیکا

کشور دومینیکا حدود 80 هزار نفر جمعیت دارد که بیشتر جمعیت آن نیز در پایتخت کشور به نام روسو زندگی می نمایند.در این کشور به مناسبت های مذهبی، برگزاری کارناوال ها یا سوم نوامبر به مناسبت روز استقلال، تعطیلات به صورت رسمی خواهد بود. در گذشته اغلب افراد پزشک برای کسب دانش و مدارک لازم به کشور های خارج سفر نموده و پس از دریافت مدرک به دومینیکا بازگشته و در مراکز درمانی آن مشغول می شدند اما هم اکنون در دومینیکا دانشگاه های خوبی وجود دارد که افراد زیادی برای تحصیل به آن مراجعه می نمایند.

شهرنشینی در دومینیکا

اگر در خیابان های روسو قدم بزنید، قطعا اولین موردی که توجه شما را جلب می نماید، بافت سنتی و معماری قدیمی این کشور می باشد. در دومینیکا اغلب بافت سنتی آن حفظ شده است. خانه ها کوچکی که از جنس سنگ و چوب بوده و با ایوان های زیبا در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این خانه های برای آنکه بتوانند در مقابل باران ها و بادهای محلی مقاومت نمایند، بیشتر از سنگ ایجاد شده اند.
اغلب در کشور دومینیکا، مردمان آن به زبان انگلیسی صحبت می نمایند اما زبان فرانسه و دومینیکایی نیز در برخی از بخش های آن شنیده می شوند. اما حالب است که بدانید، افرادی که قصد اخذ پاسپورت دومینیکا را دارند، نیازی به داشتن مدرک زبان و یادگیری زبان ندارند.
طبق آخرین بررسی ها مشخص شده است که حدود 89 درصد از افراد مقیم دومینیکا را آفریقایی ها تشکیل می دهند که البته می توان در 11 درصد باقی مانده، افراد سوری، لبنانی، دور رگه و گاها هندی نیز مشاهده نمود.

زندگی در کشور دومینیکازندگی در دومینیکا:

یه صورت کلی امروزه دولتمردان دومینیکا برای اینکه زندگی در این کشور را تسهیل نمایند و به رشد آن کمک کنند، اقدام به فروش پاسپورت این کشور می نمایند. با توجه به مزایای پاسپورت آن، افراد زیادی نیز خواهان این مورد می باشند. باید در نظر داشت که شما با پاسپورت دومینیکا می توانید به بیش از 140 کشور جهان بدون ویزا سفر نمایید. همچنین برای اخذ این پاسپورت نیازی به یادگیری زبان یا زندگی به صورت مداوم در این کشور نخواهید داشت.

سفیران ملل

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *