درباره دومینیکا

اخذ تابعیت دومینیکا و روشهای آن

اخذ تابعیت دومینیکا

اخذ تابعیت دومینیکا و شهروندی دومینیکا از دو طریق امکان پذیر است. برای دریافت پاسپورت دومینیکا لازم است تا افراد به دولت دومینیکا کمک های بلاعوض نمایند و یا در پروژه هایی که دولت مشخص می نماید، شراکت مالی داشته باشند. اگر شما بتوانید تابعیت دومینیکا را دریافت کنید، می توانید به بسیاری از کشورهای جهان بدون نیاز به ویزا سفر نمایید.

دومینیکا یکی از کشور های قاره آمریکا می باشد که در بخش جنوب شرقی فلوریدا قرار دارد. از سال ۱۹۷۸ میلادی این کشور به استقلال رسید. داشتن شهروندی دومینیکا از این رو دارای منافع بسیاری است زیرا که یک کشور در حال رشد است و دولت آمریکا نیز به آن نگاه ویژه ای دارد.
از لحاظ توریستی دومینیکا هر ساله میزبان گردشگران بسیاری می باشد و از این جهت موقعیت جغرافیایی خاص آن کمک شایانی به این مورد نموده است. برای شهروندی دومینیکا، قانون متفاوتی جهت اخذ تایید وجود دارد. بر همین اساس قانون های وضع شده برای ارائه پاسپورت یک برنامه شهروندی ارائه نموده است که می تواند یک راه برای پیشرفت اقتصادی نیز باشد.

لذا افرادی که خواهان دریافت تابعیت دومینیکا هستند می توانند بدون درخواست اقامت، به عنوان یکی از شهروندان این کشور محسوب شوند. برای این کار لازم است تا سرمایه ای جهت پیشبرد اهداف کشاورزی، صنعت، فناوری اطلاعات و مواردی از این قبیل وارد کشور مذکور نمایند.

اخذ تابعیت دومینیکا

روش های اخذ تابعیت دومینیکا و پاسپورت:

همانگونه که در بالا عنوان شد، برای اخذ تابعیت دومینیکا می توان در این کشور ملک تهیه نمود و یا به دولت آن کمک بلاعوض نمود. البته این دو روش دارای هزینه های جانبی دیگر نیز می باشند. در همین راستا هزینه ایجاد پرونده و بررسی آن، هزینهصدور گواهی شهروندی، هزینه صدور پاسپورت، هزینه تمبر و مواردی از این قبیل را می بایست به هزینه های قبلی اضافه نمود. البته اگر متقاضی خواهان دریافت پاسپورت دومینیکا برای افراد خانواده خود نیز باشد، تمام این هزینه ها به ازای تک تک افراد خانواده وی نیز محاسبه خواهد شد.

  • روش دریافت تابعیت دومینیکا از طریق کمک بلاعوض:

اگر مایل هستید که از این طریق اخذ شهروندی دومینیکا نمایید، لازم است تا به ازای یکنفر متقاضی مجرد مبلغ ۱۰۰ هزار دلار آمریکا به دولت کمک بلاعوض صورت گیرد. اگر متقاضی متاهل بوده و فقط یک زوج بدون فرزند میباشند، برای خویش و همسر خود نیاز به پرداخت ۱۵۰ هزار دلار آمریکا است. اگر خانواده شما دارای یک زوج به همراه یک تا دو فرزند می باشد، به ازای کل خانواده پرداخت ۱۷۵ هزار دلار پرداخت صورت خواهد گرفت. اگر خانواده شما بیش از ۴ نفر باشد، به ازای هر نفر مازاد لازم به پرداخت ۲۵ هزار دلار است.

  • روش دریافت تابعیت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری:

سرمایه گذاری از دید بسیاری از افراد راه مطمئن تر و قابل اطمینان تری می باشد به همین دلیل افراد ترجیح می دهند تا از این روش استفاده نمایند.  در این روش لازم است تا هر فرد به میزان حداقل ۲۰۰ هزار دلار در یکی از پروژه های انتخاب شده توسط دولت، به مدت ۵ سال سرمایه گذاری نماید. باید در نظر داشت که در این روش لازم است تا به ازای هر نفر برای صدور تابعیت هزینه مازاد به دولت پرداخت گردد. در این شرایط فرد اصلی به میزان ۲۵ هزار دلار، به همراه همسر به اندازه ۳۵ هزار دلار، به همراه خانواده نهایت ۴ نفره به قدر ۳۵ هزار دلار، برای خانواده های نهایت  ۷نفره نیز نهایت ۷۰ هزار دلار می بایست پرداخت صورت گیرد.

اخذ شهروندی دومینیکا

برای اخذ شهروندی دومینیکا چه افرادی وابسته محسوب می شوند؟

متقاضیان تابعیت دومینیکا می توانند برای وابستگان خود نیز درخواست صدور پاسپورت بدهند اما این وابستگان به صورت زیر تعریف می شوند:
– همسر متقاضی
– تمام فرزندان زیر ۱۸ سال
– فرزندان بین ۱۸ تا ۳۰ سال که در حال تحصیل می باشند و به متقاضی اصلی از لحاظ مالی نیاز دارند.
– فرزندان دختر زیر ۳۰ سال که از لحاظ مالی به متقاضی وابسته است و با وی زندگی می کند.
– فرزندان بالای ۱۸ سال که از لحاظ فیزیکی و ذهنی مشکل دارند و به متقاضی اصلی وابسته می باشند و تحت حمایت او می باشد.
– والدین متقاضی اصلی یا والدین همسر متقاضی که بالای ۵۵ سال سن دارند و تحت حمایت وی بوده و با او زندگی می کنند.

 

مطلب پیشنهادی دیگر: سرمایه گذاری در دومینیکا و دانستنی های آن

 

سفیران ملل

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *