درباره دومینیکا

اخذ شهروندی دومینیکا و نکات مربوط به آن

مراحل اخذ شهروندی دومینیکا

اخذ شهروندی دومینیکا یک روش برای دریافت تابعیت دوم است. امروزه در بسیاری از کشور ها که به دلایل مختلف همچون تحریم ها، شرایط اقتصادی دشوار است و محدودیت های زیاد وجود دارد، از این طریق اقدام به دریافت تابعیت دوگانه می نمایند. اخذ شهروندی دومینیکا از روش های مختلفی می تواند حاصل شود. برخی از افراد اقدام به ازدواج با یک شخص دومینیکایی می نمایند و گروهی نیز به عنوان کارگر در یک کمپانی آغاز به کار می کنند . چنانچه کمپانی کار مادام العمر به آنها پیشنهاد دهد، نمی توانند اقدام به دریافت پاسپورت دائم برای ورود به کشور دومینیکا نمایند.
با این توضیح در مقاله فوق تلاش شده است تا برخی از نکات مربوطه به اخذ شهروندی دومینیکا بیان شود تا با روند گرفتن تابعیت این کشور ها بیشتر آشنا شوید.

نکات مهم برای اخذ شهروندی دومینیکا

به صورت کلی پاسپورت یک مدرک مهم شناسایی محسوب می شود که هر کشوری برای شهروندان خود صادر می کند تا به کشورهای دیگر نشان دهد که فرد جز افراد مقیم آن کشور بوده و از قوانین بین المللی آن پیروی می نماید. برای اخذ شهروندی دومینیکا باید همواره نکات زیر را در نظر داشته باشید که این پروسه آسان تر شود.

1- در زمان اخذ شهروندی دومینیکا باید به هزینه ها توجه نمایید

امروزه برای اینکه بتوان تابعیت دوگانه کشور دومینیکا را دریافت نمود، لازم است تا حتما فرد درخواست تشکیل پرونده در اداره امور خارجه این کشور را داده تا پس از بررسی مدارک نتیجه به وی اعلام شود. این پروسه خود دارای هزینه جداگانه ای می باشد. علاوه بر آن برای اینکه بتوانید شهروندی دومینیکا را دریافت نمایید می بایست در این کشور سرمایه گذاری نموده یا از طریق کمک های بلاعوض به دولت اقدام کنید. تمام این موارد دارای هزینه می باشند. قبل از اینکه بخواهید اقدام به تشکیل پرونده کنید لازم است تا از هزینه های جانبی آگاهی به دست آورید.

2- پروسه اخذ شهروندی دومینیکا

عموما پرونده هایی که در امور خارجه کشور دومینیکا به جهت بررسی ثبت می شود، در یک پروسه 4 تا 6 ماه مورد بررسی قرار می گیرند. از همین رو هر اندازه این پروسه کوتاه تر باشد، به عنوان یک مزیت برای آن کشور محسوب می شود.

3- عدم نیز به زندگی در کشور دومینیکا

یکی از مزیت های اصلی گرفتن تابعیت دوم دومینیکا این مورد می باشد که نیاز نیست حتما در آن کشور به مدت نامعلوم سکونت داشته باشید. این فاکتور بسیار مهم است زیرا در برخی از کشور ها زندی در کشورهای دیگر از لحاظ تامین هزینه های زندگی بسیار دشوار می باشد.

4- سفر به 140 کشور دنیا

بسیاری از افرادی که اقدام به اخذ شهروندی دومینیکا می نمایند، از اعتبار و جایگاه دومینیکا مطلع می باشند.به همین دلیل تلاش می کنند تا با دریافت پاسپورت این کشور، جواز ورود و سفر به بیش از 140 کشور دنیا را به دست آورند. این مورد برای افرادی که دائما در سفر هستند یک گزینه کاربردی محسوب می گردد زیرا درگیر پروسه اخذ ویزا نخواهند شد.

5- معاف از مالیات

اگر مایل هستید تا از تابعیت و پاسپورت دوم خود برای تجارت و کسب و کار استفاده نمایید، لازم است تا در نظر داشته باشید که با اخذ شهروندی دومینیکا از پرداخت مالیات معاف خواهید بود لذا به راحتی می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید. این مورد در تجارت های بین الملل یک جهش اقتصادی بزرگ محسوب می شود.

6- اعتبار پاسپورت کشور دومینیکا

بسیاری از کشورها که اقدام به ارائه پاسپورت دوم می نمایند، این امکان را به مدت محدود در اختیار شما قرار خواهند داد. حال آنکه پاسپورت کشور دومینیکا تا 10 سال می تواند معتبر باشد. پس از آن نیز بدون اینکه نیاز باشد تا شما به آن کشور سفر نمایید، می توانید اقدام به تمدید آن کنید. با دریافت شهروندی دومینیکا فرزندان متولد نشده شما نیز به عنوان افراد مقیم این کشور شناسایی می شوند.

اخذ شهروندی دومینیکا و نکات آن

7- یادگیری زبان نیاز نیست

کشور دومینیکا جز معدود کشورهایی است که برای اخذ تابعیت آن نیاز به مدرک زبان ندارد. همین امر کار را برای افراد مسن آسان تر می نماید. توجه به این مهم نیز ضروری است که یادگیری زبان خود دارای پروسه سخت و زمانبری است که گاها افراد به همین دلیل از دریافت تابعیت دوم منصرف می شوند.

8- شرایط تحصیل خوب

امروزه بسیاری از افراد که اقدام به اخذ شهروندی دومینیکا می نمایند، به این دلیل است که مایل هستند شرایط خوبی را برای فرزندان خود از نظر تحصیلی فراهم آورند. لذا باید این مهم را در نظر داشت که فراهم آوردن شرایط تحصیل خوب از طریق ویزای اخذ شده بسیار مهم است. در همین راستا باید توجه داشته باشید که با دریافت پاسپورت دومینیکا به راحتی می توانید امکان تحصیل فرزندان خود را در بهترین دانشگاه های دنیا فراهم آورید.
با توجه به توضیحاتی که در بالا عنوان شد، می توان متوجه شد که اخذ شهروندی دومینیکا با توجه به مزایایی که به همراه دارد، گزینه بسیار کاربردی محسوب می شود.

سفیران ملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *