درباره دومینیکا

امنیت اقتصادی دومینیکا

امنیت اقتصادی دومینیکا-وب سایت سفیران ملل

کشور دومینیکا علاوه بر این که جزیره ای زیباست ماجراجویان و گردشگران بسیاری دارد. همین امر باعث شده است تا از نظر امنیت اقتصادی دومینیکا بسیار قدرتمند باشد. با وجود اینکه مردم در این جزیره انگلیسی صحبت می کنند. اما برای مهاجرت نیازی به مدرک زبان نیست. گردش مالی دومینیکا از نظر شرکت های ایرانی بسیار عالی می باشد. در دهه ها اخیر رشد اقتصادی دومینیکا چشمگیر بوده است. وارادات در این کشور به این صورت است که ماشین آلات از آمریکا و مواد غذایی و شیمیایی از چین وارد می شود.

سرمایه گذاران خارجی با مشارکت در ساخت و ساز و مدیریت شرکت های مختلف، باعث شده اند تا اقتصاد دومینیکا تغییرات اساسی داشته باشد.مهم ترین بخش صادرات این کشور را موز تشکیل داده است البته صادرات دیگری مانند پرتقال، سبزیجات و صابون در ابن کشور وجود دارد. بیشترین درآمد از صادرات به چین، انگلیس و جامائیکا می باشد. موارد ذکر شده دست به دست هم داده تا بتوانند دولت دومینیکا را از نظر اقتصادی رشد دهند.

 

 

اقتصاد کشور دومینیکا و امنیت اقتصادی دومینیکا

بعد از آشنایی با راه های رشد اقتصاد و امنیت اقتصادی دومینیکا،  بهتر است در مورد قیمت دلار دومینیکا صحبت کنیم. دومینیکا کچاست؟ارزش گذاری ارز دومینیکا بر اساس دلار شرق کارائیب تعیین می گردد. در سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ شرایط اقتصادی به گونه ای بود که مردم خود را در بحران مالی میدیدند. این شرایط به سرعت در دهه های اخیر تغییر کرد . شرایط از نظر سرمایه گذاری های خارجی، ساخت و ساز و صادرات و گردشگری به گونه ای تغییر کرد که توانست اوضاع اقتصادی را توسعه بخشد.

این جزیره در سال ۲۰۱۲ شاهد آن بود که در صادرات موز به بزرگترین صادر کننده تبدیل شود.وضعیت بیکاری در این کشور همچنان اوضاع خوبی ندارد اما دولت به دنبال آن است که بتواند بهبودی شرایط را ایجاد کند.منابع مختلف دومینیکا از نظر منابع مختلف رشد قابل توجهی داشته است. پرداخت مالیات در این جزیره ۱۸ درصدی می باشد.

اقتصاد کشور دومینیکا-وب سایت سفیران ملل

امنیت اقتصادی دومینیکا و رنگینگ جهانی

رشد اقتصادی در این کشور در چند دهه اخیر بسیار چشمگیر بوده است. از این رو می توان گفت سرمایه ثابت در دومینیکا ۹ درصد است.ساخت و ساز در دومینیکا به گونه ای رشد کرده که توانسته در دنیا در این مورد شناخته شود. همچنین زمین های کشاورزی متعدد دومینیکا نقش مهمی در صادرات و رشد اقتصادی آن داشته است.

در دومینیکا یکی از مهم ترین عوامل ایجاد امنیت اقتصادی دومینیکا می باشد. چرا که این امر باعث ورود مقدار زیادی ارز خارجی به کشور می شود و سرمایه در گردش دومینیکا را افزایش می دهد. گردشگری و جذب توریست از جمله مواردی ست که دولت دومینیکا برای گسترش و بهبود اقتصاد روی آن حساب کرده است.در این کشور شرکت های خارجی بسیاری از جمله شرکت های ایرانی دیده می شود که بهبود اقتصاد دومینیکا را سبب شده است.

 

 

دولت دومینیکا و تاثیر در امنیت اقتصادی دومینیکا

در این کشور حکومت با انتخاب رئیس جمهور اداره می شود. همچنین رئیس دولت نخست وزیر است. در قوه مقننه دومینیکا ۲۱ نماینده وجود دارد که با انتخاب مردم به این منصب می رسند. به طور کلی این کابینه دارای ۳۰ صندلی ست که ۹ نفر از آن ها را سناتورها تشکیل داده اند. هم نمایندگان و هم رئیس جمهور به مدت ۵ سال می توانند در جایگاه خود ایفای نقش کنند.

حضور ایرانی ها در دومینیکا

با توجه به امنیت اقتصادی دومینیکا، همچنین شرایط جذب و دریافت پاسپورت و اقامت دائم العمر دومینیکا ایرانی های بسیاری برای اداره و تاسیس شرکت به دومینیکا مهاجرت داشته اند. آن طور که مشخص است اکثر شرکت های ایرانی در دومینیکا به تولید مواد غذایی می پردازند. با اینکه نرخ مالیات در این جزیره زیبا بالاست اما گردش مالی و درآمد شرکت ها بسیار اوضاع خوبی دارد.شرکت های خدماتی و شخصی با پرداخت دو درصدی مالیات بهترین سود را خواهند داشت.بیشترین مالیات در اقتصاد دومینیکا مربوط به ساخت و ساز است که البته بالاترین سود در کشور مربوط به همین کسب و کار است.هزینه پاسپورت دومینیکا چقدر است؟

کلام آخر

باتوجه به منطقه زیبای دومینیکا و جذابیت های موجود از نظر امنیت اقتصادی دومینیکا و درآمد قابل قبول و همچنین اخذ تابعیت ساده، دومینیکا بهترین کشوری ست که می توانید با اخذ پاسپورت از زندگی و درآمد در آن لذت ببرید.این کشور نه تنها در کوتاه ترین زمان ممکن پذیرای حضور شما می باشد، بلکه می تواند امکان مهاجرت و سفر به کشورهای مختلفی که حتی به شینگن نیاز دارند را برای شما فراهم کند.سرمایه گذاری در دومینیکا از جمله وسوسه انگیزترین مواردی ست که باعث می شود بخواهید به این کشور سری بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *